Højgravid og træning hjemme

Bækkenet driller fortsat og generne er efterhånden kommet til lyske og skamben også, og sidder ikke længere blot omkring korsben, lænd og hofter. Det betyder ikke, at træningen helt er sløjfet. Det betyder blot at der er ændret væsentligt i træningen.

Det varierer meget, hvad kroppen vil være med til. De store gåture, tunge løft med mere er dog efterhånden helt udelukket og har været det længe. Det betyder også, at træningen pt klares hjemme på stuegulvet med måtte, bold, elastik og håndvægte – lidt er bedre end ingenting, og i det store hele drejer det sig jo blot om at få bevæget kroppen igennem. Det er langt hen af vejen det der gør godt og gør glad 🙂

IMG_4101

Det er lidt forskelligt, hvad træningen består af, men generelt består det af aktivering af baller, lænd, core, skuldre samt at få mobiliseret bækken og ryg.

I dag bestod træningen fx af:

  • balance øvelser på bold
  • sidebøjninger siddende på bold
  • dødløft med kettlebell
  • bækkenløft med ryggen på bold
  • mobilisering af bækken
  • mobilisering af brystryg

Jeg laver 10-15 gentagelser af hver øvelse, og udfører gerne 2 øvelser skiftevis, hvor jeg så gentager dem 2-4 gange alt efter, hvordan det føles.

Det er dejligt at få bevæget kroppen lidt igennem, men jeg glæder mig nu til igen at få lidt flere skridt ind på kontoen 🙂

Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *