Træning og en ide til nem “pizza”..

Så blev det tirsdag – ferien i sidste uge blev stort set kun brugt på at være syg. Øv øv øv – det er altså rigtig ærgerligt. Der blev nærmest kun indtaget lyst toast brød, revede æbler, æblemos og salt kiks fra onsdag-søndag…. Så kedeligt! Det hverken smager af noget, giver speciel god energi eller gør noget andet godt…men når det og juice er det eneste kroppen vil holde nede, så er det jo sådan det er.
Heldigvis er kroppen tilbage på sporet igen, og i dag har dermed også stået på den første omgang træning siden onsdag i sidste uge. Den har haft et par dage efter sygdommen til lige at komme ovenpå igen. Selvom hovedet aller helst vil ned og træne med det samme, så ved jeg, at min krop har godt af at være helt ovenpå igen inden jeg udsætter den for træningen. Så søndag og mandag er det bare blevet til et par gåture.
Nå men nu til træningen i dag – det er altid lidt spændende efter sådan en sygdomsperiode om der er energi i kroppen til træningen, og det gik faktisk rigtig fint. Træningen stod på følgende:

  • Opvarmning med dynamiske stræk og mobilitetsøvelser
  • Front squat 5*5
    40,45,50,55,60 kg
  • Dumbell Step ups 3*6
    2*16 kg dumbells
  • Ab Wheel Roll outs 2*6
  • Glute Ham raise 2*8
  • Leg Curl 3*10
    45 kg
  • Leg ext 3*10
    45 kg
  • KB snatch 4*10/side (uden pauser)
    10 kg
  • KB One hand swings 5*10/side (uden pauser)
    12 kg

Derudover har dagen stået på et spændende møde, som måske kan ændre lidt på de fremtidige arbejdsplaner, men mere om det, når den tid kommer 🙂 Resten af dagen har stået på arbejde – og jeg havde lyst til en rigtig lækker madpakke, og ikke bare den sædvanlige omgang snittede salat. Derfor blev der lavet “pizza” med en dejlig tynd og sprød bund. I min optik får du her en nem måde at lave pizza på, hvor du samtidig holder din stivelse på et meget lavt niveau.

IMG_6823

Tænd ovnen på 175 grader. Snup en fuldkornstortilla, smør den med tomatsovs og kom dit ønskede fyld på. På min kom der skinke, hytteost, gulerod, tomat, løg og frisk basilikum. Til sidst toppes med lidt krydderier – jeg brugte chili, salt og peber. Ind i ovnen i ca. 10 min – og ud kommer din pizza. Du kan komme lige nøjagtigt det på som du har lyst til. Spis den straks, hvor den er dejlig varm og sprød 🙂 Lav evt. en portion salat til af grove grøntsager – og velbekomme, så har du et godt og mættende måltid. Den både dufter og smager af pizza – I like it! 🙂

Dette indlæg blev udgivet i Food, food, food..., Træning. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *